|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Teknisk Support

Teknisk Support

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5.500 anställda förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 500.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.




Gillar du att klura på tekniska problem och hitta möjligheter till förbättringar av system? Är du serviceminded och tycker om att ha daglig kontakt med kunder och kollegor? Trivs du dessutom med att jobba i ett företag som kännetecknas av tillväxt, engagemang och högt tempo? Då ska du höra av dig till oss på Visma Commerce.


Visma Commerce är en ledande leverantör inom Norden och hjälper både köpare och säljare att göra bättre affärer och effektivisera upphandlings-, inköps- och anbudsprocesser. I dagsläget levererar vi tjänster till mer än 10 000 kunder och fler än 350 000 användare över hela Norden med utgångspunkt i Sverige, där vår utveckling, support och ledning finns. Vi är ett företag med tydligt tillväxtfokus med 106 anställda och kontor i Stockholm, Linköping, Göteborg och Halmstad.


Om tjänsten
I rollen som teknisk support arbetar du med fördjupad felsökning och supportfrågor av teknisk karaktär i våra interna verktyg och webbaserade tjänster. I arbetet ingår hantering av felmeddelanden från systemet där du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel som uppkommer i större utsträckning. Du kommer att ingå i vårt kompetenscenter som idag består av 14 personer som arbetar med både first och second line. Förutom med det egna teamet har du även ett tätt samarbete med drift- och utvecklingsavdelningarna.


Din profil
Som person har du en god förmåga att prioritera bland uppgifter och trivs med att lösa problem. Du har även en god pedagogisk förmåga och god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen har du ett stort intresse för mjukvaruteknik samt en relativt färsk högskoleutbildning inom IT-området eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du behärskar såväl svenska som engelska på en tillräckligt hög nivå att du kan använda dig av båda språken i det dagliga arbetet.


Förutom ovanstående är det meriterande om du har:




  • Erfarenhet från affärssystem, EDI och molntjänster/SaaS.




  • Goda databaskunskaper (SQL Server, MySQL)




  • Förmåga att avläsa olika situationer/incidenter och förutse konsekvenser av olika handlingsalternativ/lösningar




  • Kunskaper i att använda nät och/eller domänrelaterade resurser samt läsa systemloggar




Ansökan


Låter detta intressant? Skicka in din ansökan senast 7 mars 2017. Intervjuer sker löpande under processen gång.


För att läsa mer om Visma Commerce, www.visma.se/commerce/ och för att läsa mer om Visma som koncern, www.visma.com.


För att få kontakt med någon av våra fackliga representanter, Roger Nilsson (Unionen) roger.nilsson@visma.com , Fredrik Sagelius (Akademikerföreningen) fredrik.sagelius@visma.com


Se www.visma.se för mer information om Vismakoncernen.


 




Översikt

  • Placering
    Linköping, STHM 10026
  • Bransch
    IT - Mjukvara
    IT
  • Anställningsform
    Heltid Tillsvidare
  • Karriärnivå
    Ingångsnivå