|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Kategori och inköpsassistent t...

 
 
 

Kategori och inköpsassistent till ICA

Är du van vid att arbeta i administrativa affärssystem och duktig på Excel? Skulle du beskriva dig själv som en person som gillar att arbeta med siffror, trivs med att planera och strukturera ditt arbete och flexibel? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! Vi söker nu en inköpsassistent, för start i september, till ICA i Stockholm.

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Stockholm

Omfattning: Heltid 8-17.00. Start i september och året ut. Eventuell möjlighet till förlängning.

Arbetsbeskrivning:

Som kategori och inköpsassistent kommer du att stötta avdelningen med administrativa arbetsuppgifter, analyser och inköpsrelaterade frågor. Du kommer ha direktkontakt med leverantörer, interna beställare, handlarledet och stötta andra avdelningar med information om IMS sortiment.

IMS har ett eget affärssystem för artikeladministration och en egen webbshop där butikerna beställer upphandlat sortiment. Du ansvarar för det administrativa flödet från leverantörsleden in i IMS system.

Du kommer att ingå en positiv arbetsgrupp om fem stycken inköpare och totalt två assistenter och tre tekniska konsulter och en info / kommunikationsansvarig. Gruppen består av mixade åldrar och kön liksom har en kreativ arbetsmiljö med många olika typer av arbetsuppgifter. Arbetsplatsen ligger i Solna Business Park och har goda kommunikationer. Läs mer om företaget här; https://www.ica.se/

Kvalifikationer:
Här behöver du;

  • Vara van vid att arbeta i administrativa affärssystem.
  • Ha god datorvana, särskilt mycket goda kunskaper i Excel då du kommer att göra egna uppställningar och analysera siffor och data samt sammanställa detta i presentationer. Gärna Pivotabeller.
  • Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska i tal och skrift.
Meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och inom inköpsarbete. Har du erfarenhet inom ekonomi och eller inköp i grunden är det välidgt meriterande liksom om du har erfarenhet av kategoriarbete eller inköp. Goda kunskaper i Navision liksom att göra presentationer i Power Point är också väldigt meriterande.

Som person är du serviceinriktad, flexibel, mycket kommunikativ och är van att arbeta med flera olika arbetsuppgifter. Du har skinn på näsan, gillar siffror och trivs med att planera och strukturera ditt arbete liksom kan hantera ett högre arbetstempo.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad:
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-10-07, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Johan Lind | johan.lind@randstad.se |

Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 39 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi är experter på att hjälpa arbetssökande att hitta rätt jobb. Genom oss kan du jobba som uthyrd konsult eller bli direktrekryterad till en tjänst hos någon av våra kunder. Vi har tusentals lediga jobb från Kiruna i norr till Malmö i söder, förhoppningsvis något som passar just dig.