|

Ta emot liknande jobb via mejl för

IT-support / teknisk support /...

 
 
 
banner

IT-support / teknisk support / onsitetekniker / supporttekniker

Har du erfarenhet av teknisk onsite-support och vill utvecklas i en roll som intern supporttekniker? Vi söker dig som trivs med att hjälpa andra, drivs av utmaningar och som är mån om att ge förstklassig service.

Om företaget

Visual Art startade 1997 och är verksamt inom grafisk formgivning och digital skyltning. De lägger stor vikt vid att förstå kunden och erbjuder en helhetslösning med både hårdvara, mjukvara och design, vilket gör dem unika i sin bransch. Det är ett globalt företag med kunder i Europa, USA och Asien. Kontoret är beläget i Vasastan i centrala Stockholm där ett 90-tal medarbetare jobbar. Företagskulturen präglas av öppenhet, en kreativ anda och stolthet över att arbeta där.

Arbetsuppgifter

I rollen som intern IT-support arbetar du med att underhålla den dagliga driften. Ditt ansvar handlar om att underlätta och hjälpa användarna med dagliga IT-relaterade problem. Ärendena berör både hårdvara och mjukvara, där de vanligaste ärenden handlar om att ändra lösenord, skapa nya användare, lösa problem vid inloggning på servern och säkerställa att produktionen hålls igång. Ärendena kommer in via mail, telefon eller onsite. Därtill arbetar du med att proaktivt utveckla den interna IT-miljön för att anpassa den till företagets snabba expansion. Du arbetar tillsammans med en kollega på den interna IT-avdelningen.

Formella krav

• Avslutad gymnasieutbildning med teknisk inriktning
• Erfarenhet av teknisk onsite-support
• Kunskaper i PC och Mac (klient och server), Active Directory samt Office 365
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
• Meriterande: Kunskaper i nätverk samt i programmering. Erfarenhet av mediebranschen

För att passa i rollen anpassar du dig snabbt vid oförutsedda händelser och trivs i varierande miljöer där du ställs inför nya utmaningar. Du är lösningsorienterad och tar initiativ för att utveckla arbetssätt och rutiner för att inte sitta sysslolös. Vidare är du mån om att ge förstklassig service och att alltid sätta användaren i fokus. Du tar stort eget ansvar för ditt arbete och har ett ödmjukt förhållningssätt till såväl kollegor som leverantörer och kunder. Då användarna ofta jobbar mot deadlines är det viktigt att du trivs att arbeta i ett högt tempo och kan hantera periodvis hög arbetsbelastning.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Vasastan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: IT-support, support, 1st line, first line, 2nd line, second line, teknisk support, internsupport, supporttekniker, IT-tekniker, servicedesk, helpdesk, heltid, Stockholm

Ansök härTillbaka