|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Ekonomichef till Strömma Turis...

Ekonomichef till Strömma Turism & Sjöfart Sverige


Strömma Turism & Sjöfart är ett av Sveriges största upplevelseföretag med verksamhet i Stockholm, Göteborg, Malmö, Amsterdam, Köpenhamn, Helsingfors, Oslo, Stavanger, Bergen, Geiranger och Ålesund. Vårt främsta fokus ligger på vad folk gör när de är lediga men vi är också verksamma på företagsmarknaden. Vår affärsidé är: Upplevelser, aktiviteter och nöjen för möten och fritid. Läs mer om företaget på www.stromma.se.


Vill du arbeta i en internationell miljö inom ett dynamiskt bolag som siktar på fortsatt tillväxt. Är du en ledare som brinner för att coacha och utveckla andra? Vill du med din erfarenhet inom ekonomiområdet bidra till att effektivisera processer och rutiner? Då är detta en roll för dig!


Detta söker vi


Vi söker nu en Ekonomichef till den svenska verksamheten inom Strömma Turism & Sjöfart där du kommer att få arbeta i en spännande och utvecklande roll. Rollen passar dig som lockas av att arbeta i en operativ och omväxlande roll med personalansvar för redovisningsteamet. Du kommer att ha personalansvar för 5 personer och du rapporterar till Finance Director. Rollen har ett tätt samarbete med affärsverksamheten i Sverige, Finance Director samt CFO. Tjänsten är placerad i trevliga lokaler på Strömmas huvudkontor på Skeppsholmen i centrala Stockholm.


Dina arbetsuppgifter och ansvarsområden


Du kommer i rollen som Ekonomichef ha det övergripande ansvaret för redovisning, reskontror och rapportering för bolagen inom den svenska verksamheten. Du ansvarar för att leda och fördela redovisningsteamets arbete och ansvar. Strömma är ett bolag som befinner sig i en stark tillväxt och därmed finns det ett behov av att vidareutveckla strukturer samt att kontinuerligt arbeta med effektivisering och utveckling av rutiner och processer. Du kommer även arbeta operativt med den kvalificerade redovisningen såsom bokslut, årsredovisning och rapportering. Du kommer också att vara ansvarig för kommande byte av ekonomisystem samt se till att systemet är integrerat med övriga system.


Din profil


Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har minst 5 års erfarenhet från en liknande roll med personalansvar. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i en koncernstruktur i en snabbrörlig, säsongsbetonad verksamhet. Det är meriterande om du tidigare har varit ansvarig för system alternativt har ett starkt systemintresse. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska.


Du som person


Som person är du flexibel och du trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. Du gillar att utföra och att få saker att hända. Du ser problem som utmaningar och i processer hittar du lätt kreativa lösningar. Som person är du trygg i dig själv och med din kompetens och du har en förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. Du är van vid att skapa struktur och ditt arbete kännetecknas av hög kvalitet. Du är en lyhörd ledare som utmanas av att utveckla andra.


Ansökan


I denna rekrytering samarbetar Strömma med Prodiem. Urval och intervjuer sker löpande, varför vi gärna vill ha din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker via Prodiems hemsida www.prodiem.se. Vid frågor kontaktar du Catrin Gerdin, tfn 070-659 76 29 alt. Caroline Björk, tfn 073-303 34 66 på Prodiem. 


Välkommen med din ansökan!

 
Apply    

Prodiem är ett expansivt och framgångsrikt rekryterings- och konsultföretag specialiserade inom ekonomi, finans och HR. Vi har konsulter och kandidater som går in i linjebefattningar, i specialistroller eller arbetar mer managementinriktat i specifika projekt eller på chefsnivå. Prodiem startade 2003 och vi är idag ett av de större specialiserade företagen inom vår nisch.

Prodiem har två affärsområden, Konsulter och Rekrytering & Search.

Konsulter

Vi har två olika sorters konsultlösningar; interimskonsulter och managementkonsulter. Våra interimskonsulter går in och täcker upp ett behov på en befintlig tjänst som exempelvis kan ha uppkommit p g a sjukdom, glapp mellan anställningar eller föräldraledighet. Vanliga interimsuppdrag är business controller, financial controller, redovisningschef eller koncernredovisningsekonom. Våra managementkonsulter går in i olika sorters förändringsprojekt som t ex val och införande av affärs- och lönesystem eller kartläggning och införande av nya processer och rutiner.

Rekrytering & Search

När Prodiem rekryterar använder vi oss först och främst av vårt egna nätverk. Vi söker upp kandidater i nätverket men även i externa nätverk och medier där vi vet att aktuell kompetens kan finnas. Vi syns även i diverse olika annonskanaler med våra rekryteringsuppdrag, för att kunna fånga upp aktivt sökande kandidater som vi inte tidigare har haft kontakt med.

När kunden har behov av en viss specialistkompetens och exempelvis har ett branschkrav, tillämpar vi vårt mer renodlade searchkoncept.

Vanliga kompetenser som vi rekryterar är ekonomichef, controllerchef, business controller, financial controller, redovisningschef, redovisningsekonom, koncernredovisningschef, koncernredovisningsekonom, risk, treasury, HR-generalist, lönechef och lönespecialist.

Om du vill diskutera nya utmaningar eller om ni vill höra mer om våra tjänster är ni välkomna att kontakta oss på telefon +46 (0) 8-534 801 30.

Läs gärna mer om oss på vår hemsida, www.prodiem.se.