|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Tysktalande Administratör

 
 
 
Nimo KG

Tysktalande Administratör

Kort om tjänsten
Om någon tjänst kan kallas allt-i-allo, är det denna! Här kommer du att agera receptionist, telefonist, ekonomiassistent, innesäljare, fraktbokare, marknadsassistent, inköpare och trivselspridare – allt i en miljö med trevliga kollegor och kunder.
Detta ar en rekrytering, du blir anställd av Nimo-KG på heltid och arbetar på deras kontor i Kågeröd.

Sökord: service, assistent, tyska, försäljning, sälj, säljsupport, administration, support, transport, logistik, speditör, reception


Om verksamheten
Nimo-KG konstruerar och säljer maskiner för intern produkthantering. Företagets skräddarsydda lyft- och tömningsutrustningar har under årens lopp gjort Nimo-KG till ett välkänt namn i den internationella livsmedelsbranschen. Varje år levereras omkring 200 maskiner till kunder över hela världen, 70 procent av företagets produkter går idag på export.

Nimo-KG har 10 medarbetare i form av konstruktörer, tekniker och säljare på kontoret i Kågeröd, Skåne, där företaget också grundades 1958. Nimo-KG är ett dotterbolag till Nimoverken i Hova.
På Nimo KG värdesätter man den kunskap och erfarenhet medarbetarna besitter, de är grunden i företagets framgångar och förutsättningen för målsättningen att fortsätta växa på nya marknader.
Läs mer här: www.nimo-kg.se

Nu ska Nimo-KGs mycket uppskattade medarbetare Sofia flytta och därför söker vi hennes efterträdare.


Mer om tjänsten
Du är den som supportar i hela säljkedjan: du svarar i telefon, hänvisar vidare eller tar hand om enkla frågor själv, det kan handla om order från standardsortimentet eller frågor om frakt eller leverans. Du har koll på att dokumentationen på maskiner och komponenter är komplett, och förser kunder med dessa enligt önskemål.

Du ansvarar för att alla transporter – både nationella och internationella – bokas och följs upp. Du har också ansvar för att transportavtal hålls aktuella och ligger rätt i pris.
Du är också den som sköter den dagliga ekonomin, sköter fakturering, konterar fakturor, kontrollerar siffror och samlar ihop underlag till moderbolagets ekonomiavdelning.

Dessutom är du den som ser till att kontoret är trevligt, att kontorsvaror finns hemma, att det finns fika när man har gäster, att det är snyggt i köket och att besökare känner sig välkomna.


Din profil
Du har någon erfarenhet av arbete med transporter, har kanske arbetat med spedition eller planering. Du förstår fraktspråket eller längtar efter att lära dig det.
Du har också någon erfarenhet av ekonomiarbete i ett företag. Du behöver inte ha haft ett ansvar för ekonomi, men du är noggrann, har siffersinne och känner till hur företagsekonomi fungerar.

Att du kan tala tyska på vardagsnivå är ett absolut krav, hit ringer ofta tyska företagare och du är den som ska svara och lotsa dem rätt.
Givetvis behärskar du också svenska och engelska i tal och skrift.

Det allra viktigaste är att du gillar att ge service och se till att saker fungerar. Du är inte rädd för att ta i där det behövs, om något går sönder eller behöver fixas är du kreativ och tar tag i att det blir gjort av någon på kontoret eller en extern kraft.

I denna tjänst får du
I denna tjänst blir du väldigt självgående och jobbar – precis som de andra på kontoret – med frihet under ansvar. På kontoret arbetar man i en öppen kontorsmiljö med korta beslutsvägar och en trevlig och glad stämning. Man är ett litet framgångsrikt team som alla är delaktiga i företagets affärer.



Ansökan
Du är välkommen att söka tjänsten via Dreamworks hemsida, www.dreamwork.com med bifogat CV och personligt brev. Vi har tyvärr ingen möjlighet att ta emot några ansökningar via mail. Vi arbetar med löpande urval så sök gärna tjänsten redan idag dock senast 13 oktober. Tillträde så snart som möjligt.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Lena Lilliér på Dreamwork 040-660 12 17, alternativt lena.lillier@dreamwork.com


Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Apply!

ÖVERSIKT

  • Placering
    Svalöv
  • Kategori
    Logistik/Transport
  • Referensnr
    3884

OM DREAMWORK