|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Rekryteringsassistent/kandidat...

 
 
 
Arenakoncernen AB

Rekryteringsassistent/kandidatansvarig till Arena Personal

Arena Personal

Om tjänsten
Vi fortsätter att växa och har därför behov av att förstärka verksamheten med en kandidatansvarig som vill bli en del av vårt framgångsrika team internt hos oss. Du kommer att arbeta i ljusa och moderna lokaler på Fleminggatan i centrala Stockholm. Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning Vi arbetar främst med kunder inom lager och transport. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.

Som kandidatansvarig kommer din huvuduppgift vara att se till att vi har ett kontinuerligt kandidatflöde, vilket exempelvis innebär att ansvara för att:

• Annonsera, göra urval och searcha vid rekrytering av kandidater
• Genomföra, utvärdera och följa upp telefonintervjuer
• Boka intervjuer åt konsultchefer enligt uppsatta aktivitetsmål
• Eventuellt även genomföra egna intervjuer
• Inhämtande- och utvärdering av lämnade referenser för aktuella kandidater
• Representera bolaget på mässor och arbetsmarknadsdagar
• Eventuellt boka ut konsulter till olika kunder
• Sköta viss personaladministration såsom tidrapportering och schemaläggning
• Administrera att samtliga aktiviteter dokumenteras i vårt affärssystem Intelliplan
• Upprätta arbetsgivarintyg och tjänstgöringsbetyg

Din profil
Vi söker dig som har:

• Erfarenhet från någon form av arbete inom service och administration
• Trivs med att använda telefonen som verktyg i ditt arbete
• Lätt för att uttrycka dig professionellt i såväl tal som skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Bra kunskaper i engelska
• Erfarenhet från bemanningsbranschen är en fördel
• Vana av affärssystemet Intelliplan är meriterande men inget krav
• Arrbetslivserfarenhet från våra verksamhetsområden (lager eller transport) är det starkt meriterande.


De personliga egenskaper som vi ser hos dig är att du är ansvarstagande, lyhörd, självständig och serviceinriktad. Du är en god kommunikatör som uttrycker dig tydligt. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är initiativtagande och innovativ för att attrahera rätt kandidater. Vidare uppskattar vi prestigelöshet och god samarbetsförmåga. Självklart är du en god administratör och har sinne för ordning och reda. Du arbetar snabbt och är duktig på att prioritera och kan hantera stressiga situationer. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.

Vid denna rekrytering kommer mycket stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och lämplighet. Detta är en heltidstjänst som kommer tillträdas enligt överenskommelse. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader.

Låter jobbet intressant för dig? Vi tipsar dig att söka så snart som möjligt då intervjuer kommer att ske löpande.

Vi erbjuder
Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. I attraktiva lokaler centralt i Stockholm har vi en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med våra systerföretag Arbetslivsresurs, World Class och Impact. Vi arbetar i ett öppet aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling. Utöver friskvårdsbidrag erbjuds du träna gratis på våra World Class anläggningar i Alvik, Sundbyberg, Vastaden och Slussen,

Om verksamheten
Arena Personal har drygt 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 konsulter verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs, World Class och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra konsulter lika bra som våra kunder.

Ansökan
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på ”ansök här” eller ”ansök via extern webbplats”.
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på ”Sök jobbet” och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

  • Företag
    Arena Personal
  • Yrkesområde
    HR/Personal
  • Anställning
    Heltid
    Tillsvidareanställning
  • Plats
    Stockholm
Ansök här