|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Pricing/Bid Manager till Beren...

 
 
 
Berendsen Textil Service AB

Pricing/Bid Manager till Berendsen



Vill du jobba i ett av Sveriges 500 största bolag? Vi söker efter dig som trivs bäst när du får möjlighet att verka analytiskt men samtidigt ha stora interna och externa kontaktytor. Har du dessutom erfarenhet av prissättning, avtalsfrågor, kostnadskalkyleringar & portföljsanalyser så vill vi gärna komma i kontakt med dig.   

Om tjänsten
Som Pricing/Bid Manager hos oss på Berendsen arbetar du i både brett och djupt – du fyller en viktig funktion i vårt arbete med att säkerställa vår omsättning och lönsamhet.

Ditt huvudsakliga fokus i rollen blir att genom analytiskt arbete och i nära samarbete med vår sälj och serviceorganisation ta fram rapporter och statistiskt underlag för arbete med b.la. prissättning och prisjustering. Du utformar och implementerar verktyg, rutiner och processer. Du jobbar i nära samarbete med, och rapporterar direkt till vår Service, Support & Control Manager. Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

  • Prissättning av tjänster och produkter
  • Prisjusteringar
  • Löpande översyn av befintliga kontrakt
  • Juridiskt säkerställande av avtal
  • Pricing-projekt
  • Omsättning/kund/produktanalyser
  •  Uppföljning av omsättning

Du varvar långvariga/löpande projekt relaterat prissättning med kortare beställningsuppdrag från verksamheterna. Du besvarar inkommande frågor och supporterar verksamheterna löpande i frågor som avtal, prissättning, prisjustering etc.

Om dig
Vi söker dig som har ett intresse för analytiskt arbete, siffror och statistik. Du har en adekvat eftergymnasial utbildning och minst ett par års erfarenhet av prissättning. Du har god kännedom om Officepaketet och avancerade kunskaper i Excel samt en god systemvana generellt.

Då du har stora kontaktytor och supporterar stora delar av organisationen krävs det att du är kommunikativ och relationsskapande. Du har en förmåga att strukturera och planera ditt arbete samtidigt och du har en flexibel och prestigelös inställning. Du trivs som bäst när du tilldelas ansvar och handlingsutrymme – du får saker att hända.

Vi erbjuder
En omväxlande och självständig roll i ett marknadsledande företag. Goda nationella och internationella karriärs- och utvecklingsmöjligheter. En trevlig arbetsplats, centralt placerad i Malmö med goda pendlingsmöjligheter.

Tillsvidareanställning.


Ansökan
Känner du igen dig? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!

Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 2018-04-29, vi tillämpar löpande urval. Du ansöker genom att klicka på ”Sök tjänst”. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

I denna rekrytering samarbetar vi med Roi Rekrytering. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Björn Jonasson; bjorn.jonasson@roirekrytering.se alternativt tfn: 0709–261 227. För frågor rörande rollen, kontakta Carina Adamsson, Service Support & Control Manager, tfn: 0706-477952.

Om Berendsen
Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Berendsen Textil Service AB ingår i Elis, ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1300 medarbetare och omsätter 2 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet. Besök gärna www.berendsen.se för mer information om oss.

 

Översikt

  • Omfattning:
    Heltid
    Tillsvidare

Roi socialt