|

Ta emot liknande jobb via mejl för

NOC-tekniker/2nd line support ...

 
 
 
banner

NOC-tekniker/2nd line support till Schibsted

Är du en driven problemlösare med starka Linuxkunskaper? Vill du jobba i en bred IT roll för en ledande mediegrupp? Schibsted Enterprise Technology söker nu en NOC-tekniker/2nd line support.

Om företaget

Schibsted Media Group är en internationell mediegrupp med 7,700 anställda i 34 länder. Med en målsättning att vara globalt ledande erbjuder Schibsted Media Group högkvalitativa lösningar för Digitala Marknadsplatser, Tillväxtbolag inom digitala tjänster, samt Digitala Mediehus.
Det svenska kontoret, beläget i fina lokaler i centrala Stockholm, har ca. 1,500 anställda. Med mediekanaler som Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Blocket.se når Schibsted Media Group ut till halva Sveriges befolkning dagligen. Den interna IT-leverantören Schibsted Enterprise Technology har idag globala åtaganden för hela Schibstedkoncernen.

Arbetsuppgifter

I rollen som NOC-tekniker kommer du att arbeta med drift och övervakning av IT-system för Schibsteds interna kunder, både i Sverige och globalt. Du kommer att leda inledningsdelen av den operativa IT-krishanteringen.
Du kommer också att driva mindre projekt för NOC:s räkning, ta emot dokumentation och kravställa gentemot interna systemägare.
Rollen är mycket varierande och passar dig som vill arbeta brett och lära dig mycket om många olika IT-discipliner. Du arbetar normalt sett mellan 08 – 17, men du ska vara flexibel och villig att arbeta skiftgång ca 20% av arbetstiden, för att kunna täcka upp vid ledighet, utbildningar etc.

Formella krav

• Eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
• Mycket goda kunskaper inom Linux, motsvarande sysadmin
• Goda kunskaper inom Mac OS, smartphones, nätverk och PC
• Viss erfarenhet av AD och VMware
• Mycket god kunskap i svenska och engelska i både tal och skrift

Meriterande

• Programmering eller scriptning i Bash, Python, PHP, Meteor eller Node js

Då du kommer att leda inledningsdelen av den operativa IT-krishanteringen för en global koncern med närmare 100 bolag ser vi att du är självgående och ansvarstagande. Då kundkontakt är en stor del av rollen ser vi att du är serviceinriktad och har lätt för att förstå kundens behov ur ett helhetsperspektiv. Vidare ser vi att du är lösningsorienterad och har en god problemlösningsförmåga.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: NOC, nätverk, server, drift, övervakning, system, Linux, Stockholm, NOC-tekniker, teknik, media, schibsted, IT, drifttekniker, support, 2nd line, Mac OSX, first line, second line

Ansök härTillbaka