|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Ledare för tjänsteutbud inom e...

Spara företag som favoritSparat företagSpara jobbMejla jobbAlla Posten Norge-jobb  Dela jobbRapportera denna annons

Ledare för tjänsteutbud inom e-handel, paket- och godshantering
Gillar du att måla de stora penseldragen och få med sig kollegor och medarbetare i rätt riktning? Är du en person som brinner för ord som strategi, affärsutveckling och lönsamhet? Divisionen för e-handel och logistik har högt uppsatta planer och en ambitiös strategi utanför Norge. Vi söker nu en målinriktad ledare till vårt arbete med den nordiska verksamheten inom e-handel, paket och gods. Har du drivet, kompetensen och modet att leda ett av koncernens viktigaste tillväxtområden?  
 
Avdelningen består av affärsutvecklare och arbetar med utveckling, förbättring och förvaltning av tjänstebudet inom division e-handel och logistik. Du rapporterar direkt till ledare för Consumer Deliveries och i matris till ledare för Business Deliveriesyies. Din uppgift är att leda avdelning i rätt riktning samt att driva igenom divisionens strategi och utvecklingsområden. För att lyckas med detta samarbetar ni med många olika delar av organisationen såsom sälj, operations och IT samt med externa intressenter och partners.  
 
Huvudsakliga arbetsuppgifter:  
  • Leda arbetet med utveckling och förenkling av tjänsteutbudet i enlighet med den strategiska riktningen (kundorienterat, enkelhet och lönsamt)  
  • Ansvarig för att utveckla tjänsteutbudet inom paket och gods i division e-handel och logistik utanför Norge  
  • Säkra lönsamheten och utöva det kommersiella ansvaret gentemot övriga delar av koncernen 
  • Bygga upp och upprätthålla kunskap om marknaden, kunder, konkurrenter och nya aktörer 
  • Ansvarig för prissättning, kalkyler och rabattfullmakt för tjänstutbudet  
  • Leda och utveckla enheten, inkluderandes personalansvar för enhetens medarbetare   
Vi söker dig som har 
  • Högskoleutbildning inom ekonomi, logistik eller motsvarande 
  • Flerårig erfarenhet från e-handel och logistikbranschen alternativt arbetat med verksamhets- och affärsutveckling ur ett kommersiellt perspektiv i en annan bransch  
  • Uppnått goda resultat vad gäller verksamhets- och affärsutveckling   
  • Ledarskapserfarenhet 
  • God förståelse för hur våra tjänster påverkar kundens värdekedja 
  • God förståelse för de olika delarna i värdekedjan påverkar varandra och förmåga att se möjligheter för tjänsteutveckling 
Vem är du?  
Vi söker dig som har en förmåga att förstå strategier, applicera dem på verkligheten och lyfta fokus så att alla tydligt ser målet.  Du driver igenom förändring med stort engagemang och har en god dos av social smidighet. I din roll är du beroende av många intressenter som inte är i linjeorganisation med dig och du ser det som en utmaning att få med dig och påverka dem! Få saker är konstant i din värld och du trivs bäst i en föränderlig och dynamisk arbetsmiljö där du får utmana dagens sanningar. Du är flexibel i ditt tankesätt, fattar snabba beslut och agerar snarare än reagerar.  Slutligen är du en stark personlighet och är trygg både i din roll som ledare och som kollega! 
 
Vårt erbjudande 
Hos oss blir du en del av en spännande och expansiv koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan och där det finns goda möjligheter till personlig utveckling. Vi erbjuder dig en möjlighet av att vara en del av ett område som koncernen satsar mycket på och driva utveckling, skapa tillväxt och se resultat. Trivs du i en roll med många kontaktytor, så väl internt som externt, är det här en tjänst för dig!  
 

Bring är Posten Norges varumärke och riktar sig mot företagskunder, och är en av Nordens ledande logistikaktörer. Våra värdeord,  Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet och Mod styr vårt sätt att arbeta och bidrar till en inkluderande och mångfaldig arbetsplats.

Besök oss gärna på bring.se

Søknadsfrist
2018-04-29

Referansenr
Jobbtype
Heltid/deltid
Arbeidstid

Kontaktperson
143890
Tillsvidare
Heltid
Dag

Høgset Øyvind 
Rekryterande chef
+47 918 56 864