|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Kontorsområdeschef PwC Falun/B...

Spara företag som favoritSparat företagSpara jobbMejla jobbAlla PwC-jobb  Dela jobbRapportera denna annons
Kontorsområdeschef PwC Falun/Borlänge jobb i Borlänge, Dalarnas Län Sverige

Kontorsområdeschef PwC Falun/Borlänge

PwC

Om oss
PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatte- och affärsrådgivning med 3 700 medarbetare på 100 orter runt om i landet. Med erfarenhet och unik branschkunskap utvecklar vi värden för våra 50 000 kunder vilka utgörs av globala företag, svenska storföretag och organisationer, mindre och medelstora, främst lokala företag samt den offentliga sektorn. PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC och delar våra kunskaper, erfarenheter och lösningar med 236 000 medarbetare i 158 länder för att utveckla nya perspektiv och praktiska råd.

Dina arbetsuppgifter
Vill du vara med och utveckla verksamheten på PwC i Falun, Borlänge? Vi söker dig som vill utvecklas i ditt ledarskap samt i rollen som kontorsområdesansvarig inom Business Services (BS).

Idag vet de flesta att PwC är Sveriges största och ledande företag när det gäller revision, redovisning och rådgivning. Men vi är också en av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Dels för att våra 66 000 klienter ger dig möjlighet att arbeta med både små och stora uppdrag inom alla sektorer. Dels för att du får chansen att arbeta sida vid sida med några av landets vassaste redovisningskonsulter, revisorer och skatterådgivare.

På kontoret i Falun, Borlänge är vi tillsammans 57 medarbetare varav 34 arbetar inom Redovisning (BS), 20 inom Revision (SME) och 3 inom Skatt (Tax) Våra kunder består av allt från små och medelstora företag till noterade bolag och utländska dotterbolag inom en mängd olika branscher. Nu söker vi dig som vill vara med att leda och utveckla vår verksamhet som kontorsområdesansvarig för BS.

Som kontorsområdesansvarig inom BS är du affärsansvarig för enhetens verksamhet. Du är därmed också lönsamhets-, personal- och kvalitetsansvarig. Du rapporterar till Business Unit Leader BS.

Som kontorsområdesansvarig BS har du ansvaret för att upprätta, förankra och följa upp lokal affärsplan så att verksamheten når uppsatta tillväxt- och lönsamhetsmål. Du är personalansvarig för alla medarbetare inom BS på kontoret. Du är övergripande ansvarig för kontorets kvalitet och effektivitet vilket innebär att du säkrar att enhetens medarbetare jobbar med processer och verktyg på rätt sätt. Du värdesätter dina medarbetare och utgår från att människor ”växer” i en miljö som kännetecknas av ”högt i tak”, entusiasm och arbetsglädje.

Som ansvarig för BS ingår du i kontorets ledningsgrupp. Där ansvarar du för att planera och säkerställa kontorets marknadsarbete, X-LoS-tänk, affärsmässighet, tydlighet i beslut och den information som presenteras för kontorets medarbetare. Vi är 5 kontorsområdesansvariga i klustret som tillsammans med klusteransvarig ingår i det team som driver vårt kluster framåt genom samverkan och stöd till varandra.


Din profil
Vi söker dig som är drivande, affärsmässig och är en ”lagspelare” med förmåga att coacha andra, vilja att anta nya utmaningar samt drivs av en vilja att vara framgångsrik. Har du tidigare ledarerfarenheter är det meriterande. Du har förmågan att engagera dina medarbetare och har en stark vilja och ett stort intresse för att utveckla kontorens BS - verksamhet för att möta marknadens krav. Du uppskattar att vara aktiv på marknaden och du stimuleras av samarbets- och affärsrelationer med kunder. Samtidigt uppmuntrar och stödjer du även dina medarbetare till detsamma. Vi tror att du idag är auktoriserad redovisningskonsult med erfarenhet från redovisnings/revisionsbyrå eller är auktoriserad revisor med stort intresse för vår BS-affär. Alternativt så har du en bakgrund som innefattar erfarenheter från ekonomi, försäljning eller ledarskap som kan bidra till att utveckla vår verksamhet.

PwC erbjuder dig förutsättningar att vara med i en spännande utveckling där vi är en tydlig och relevant samarbetspartner för framtidens näringsliv. Hos oss erbjuder vi anpassade och utvecklande tjänster med stort fokus på marknadens mest moderna tekniklösningar och arbetssätt.

I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Rekrytering. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se senast 2018-01-21. Vill du ha mer information om rollen och om kontoret är du välkommen att kontakta Johan Ågren, Business Unit Leader BS GävleDala, 010- 2127212 eller John Hansson, Human Capital, 010-2126120 För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta Rekryteringskonsult Anders Hultgren, Clockwork 0733-512 701.



logo