|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Key Account Manager till Lunda...

Key Account Manager till Lundalogik!

Lundalogik lever för att skapa kundmagneter. Följ med på vår framgångsrika tillväxtresa genom att utveckla våra nyckelkunder!


Vad kommer du att göra?

För oss handlar CRM om tre ganska grundläggande delar. Att skapa, behålla och fördjupa kundrelationer. Detta kommer vara din utgångspunkt för att skapa kundmagneter. 


Som Key Account Manager (KAM) ansvarar du för att driva en långsiktig och lönsam relation med ett antal av våra nyckelkunder, de flesta inom en eller två industrivertikaler. För att lyckas med detta krävs att du arbetar mycket nära kunderna för att säkerställa att de får maximalt värde av sin CRM-investering.

Samtliga KAM har även ett ansvar att ta in nya kunder, företrädesvis inom samma vertikaler som befintliga, där vi blivit branschexperter efter flera hundra lyckade CRM-implementeringar.

Lundalogiks CRM lösningar ligger ofta nära kundernas kärnprocesser och har stor påverkan på deras affär. Som Key Account Manager blir du därför ett bollplank för kunderna inom verksamhetsfrågor såväl som IT och CRM.


Vem är du?

Vi söker dig som är självständig och ambitiös med erfarenhet av att leverera säljresultat. Du bör ha en akademisk examen samt 3-10 års erfarenhet från försäljning inom mjukvara eller liknande. Under de åren har du skaffat dig grym verksamhetsförståelse och vässat din känsla för affärsutveckling.

Erfarenhet av CRM-system och CRM-projekt är såklart ett stort plus, men även erfarenhet av ERP eller andra standardsystem är relevant. Kanske har du i stället jobbat som CRM-konsult ett par år och känner att du vill få utlopp för din inre affärsman (/-kvinna).

Tjänsten är en del av vår säljorganisation, och arbetet innebär resor inom framförallt Sverige, men även arbete från kontoret. Placeringsort är på vårt goa kontor i Stockholm, men även Göteborg eller Lund är intressant. Vi vill att du pratar och skriver svenska flytande och är ganska grym på engelska.


Eller den korta önskelistan:

·         Jobbat med mjukvaruförsäljning 3-10 år efter din examen från universitet/högskola.

·         Bevisat att du kan bygga långsiktiga kundrelationer och levererat goda resultat.

·         Går igång på att ha hand om hela säljprocessen - från första samtal till en lång affärsrelation, för både nya och befintliga kunder. 


Hur är Lundalogik som arbetsplats?

Vi har samlat ett par länkar som kan hjälpa dig förstå vad som är så magiskt:


Vi är idag 50 grymma säljare med sikte på att bli 65 under 2017 och totalt 200 passionerade och engagerade medarbetare med kontor i Lund (HK), Stockholm, Göteborg, Oslo, Helsingfors och Köpenhamn. Vi hjälps alla åt och det är allas ansvar att driva det här företaget. Det är en av anledningarna till att det går så bra för oss och att vi trivs så bra!


Frågor?

Maila en av våra grymmaste KAM:are - Lasse Bergström på lasse.bergstrom@lundalogik.se


Sök bums!

Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande. Skicka in din ansökan genom vår ansökningsportal  »


Vilka är Lundalogik?

På Lundalogik älskar vi CRM! I över 25 år har vi levt för att hjälpa företag att nå bättre resultat med hjälp av användarvänliga CRM-lösningar som vi själva utvecklar, säljer och supportar. Lundalogik grundades av tre entreprenörs-drivna studenter i Lund år 1990. Vi har 6 kontor i Sverige, Norge, Finland och Danmark. Idag är vi över 165 kollegor och är en av Nordens största CRM-leverantörer.
Läs mer om Lundalogik här »

Ansök här