|

Ta emot liknande jobb via mejl för

I BÖRJAN AV KARRIÄREN OCH VILL...

 
 
 
Jobs
Dela jobbet
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Plus
  • Share Icon

I BÖRJAN AV KARRIÄREN OCH VILL UTVECKLAS SOM SUPPORTMEDARBETARE?


Triggas du av att ge bästa möjliga service och ser fram emot att utmanas och få möjlighet att växa i ditt tekniska intresse? Vill du bli en del av ett team som dagligen strävar efter att erbjuda kunder bästa möjliga support och service? Unifaun som levererar Nordens största system för transportadministration söker nu dig som är ung i karriären med ett tekniskt intresse och viljan att utvecklas i en kundorienterad roll!

Om tjänsten

I juni 2014 gick Unifaun AB och Memnon Networks AB ihop och är därmed Nordens absolut största leverantör av system för transportadministration och står bakom de mest använda systemen i Skandinavien. Unifaun sitter i fina lokaler på Skeppsbron och nu finns möjlighet för dig att bli en del av deras supportteam! Du blir en del av ett team med varierade erfarenheter och kompetens, där kunskapsutbyte och den gemensamma trivseln ses som en grundpelare för att både du som anställd och Unifaun skall utvecklas på bästa sätt.

Få en snabb inblick i Unifauns produkter och hur dessa förenklar vardagen för företagare, i filmen här nedan!

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Unifaun.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Unifauns önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till AcademicWork

Arbetsuppgifter

Som junior supportmedarbetare arbetar du i 1 st line support i ett kompetent team med att hjälpa Unifauns kunder och samarbetspartners med deras webbaserade transportlösningar och tillhörande klientinstallerade delar. Det kan vara allt från enkla användarfrågor och välkomstsamtal till nya kunder där du även informerar om tilläggsprodukter på ett införsäljande sätt till felsökning i system.

Du kommer till exempel att arbeta med:

  • Support via telefon, epost och fjärrstyrning

  • Välkomstsamtal och driftsättning av nya kunder

  • Individuella och gemensamma supportprojekt och få stor möjlighet att påverka fortsatt utveckling av systemet, baserat på både din egen och kunders feedback

  • Att vara ett internt stöd för övriga delar på Unifaun såsom produktutveckling och att agera säljstöd

Tjänsten innebär en möjlighet för dig som är duktig på service och kundkontakt och vill utveckla dina tekniska kunskaper samtidigt som du blir en del av ett engagerat team på ett stabilt och växande företag! För rätt person finns det på sikt spännande utvecklingsmöjligheter även på andra avdelningar inom Unifauns organisation.

Vi söker dig som

  • Har en stark känsla för service, och är intresserad av tekniska lösningar!

  • Du har sedan tidigare arbetat heltid eller deltid i en serviceinriktad roll med kundfokus i upp till 2 år.

  • Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat då detta krävs i kommunikationen internt och gentemot kund.

Det är meriterande om du har arbetat i en teknisk support/kundtjänst tidigare. Om du har kunskaper i det danska, norska och/eller finska språket är också det meriterande.

Då Unifauns produkter är standardlösningar som tiotusentals kunder använder dygnet runt, året runt, är ett genuint intresse för service och support mycket betydelsefullt! Du är inte rädd för att ha ett införsäljande sätt mot kund. Utöver detta är det viktigt att du är noggrann och kan arbeta lugnt och metodiskt även i stressade situationer. Vi tror att du är en initiativtagande och engagerad person som har lätt att sköta dina arbetsuppgifter både självständigt och gemensamt i supportgruppen. Du är lyhörd och har förmåga att förstå våra kunders behov.

Start: Omgående

Omfattning: Heltid, tillsvidare

Placering: Skeppsbron, centrala Göteborg

Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult, Philip Arcangioli

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

Information om företaget

Att arbeta hos Unifaun innebär att du är med och skapar framtidens transport- och logistiklösningar inom Europa. Företagskulturen inom Unifaun kännetecknas framförallt av ett personligt engagemang, en djup kompetens inom logistik, transport och IT samt en stark gemenskap mellan kollegor. Det är en platt organisation, högt i tak och med snabbhet till beslut. Det finns goda möjligheter till personlig utveckling där vår framtida framgång är starkt beroende av att våra medarbetare kan få utväxling på sin potential. Idag har vi ca 130 kollegor fördelade på våra kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingfors, Åbo, Köpenhamn, Oslo och Warszawa samt ett antal fältsäljare på den svenska marknaden.

  • Göteborg
  • Heltid
  • IT
  • 14993344