|

Ta emot liknande jobb via mejl för

Business Controller

Human Capital Banner

Business Controller



Vi söker nu en driven och affärsinriktad Business Controller till BDO för att vara med och utveckla och driva lönsamhetsuppföljning och verksamhetsstyrning inom BDO Sverige. Tjänsten är med placering i Stockholm city på Karlavägen 100 och rapporterar direkt till Finance Director Sweden.

BDO ekonomifunktion består i dagsläget av 14 medarbetare. I rollen som Business Controller arbetar du med två av BDOs regioner; region Norr och Öst.

Din utmaning:
BDO är nu inne i en tillväxtfas och växer sitt erbjudande inom revision, skatt och rådgivningstjänster kraftigt vilket innebär att fokus måste läggas på att bygga upp en väl fungerande Business Controll-funktion för att kunna stödja verksamheten att uppnå sina högt ställda mål. Detta innebär att du får möjlighet att arbeta med att:

* Aktivt ansvara för analys och uppföljning av regionernas resultat
* Bevaka regionerna och de ingående resultatenheternas lönsamhet
* Följa upp beläggningsgrad avseende debiterade konsulttimmar
* Medverka i den regionala ledningsgruppen vid behov
* Månadsvis regional rapportering och analys av utfall emot prognos/budget, uppföljning av nyckeltal och kostnadskontroll
* Ad-hoc rapporter utifrån regionala ledningsgruppens behov och önskemål
* Agera som stöd till regionens enhetschefer i ekonomiska frågor inklusive uppföljning och analys
* Utveckla och ta fram mallar och instruktioner för regionuppföljning och rapportering i linje med nationella beslut och regionala behov
* Göra utredningar på uppdrag av den regionala ledningsgruppen
* Delta i arbetet med redovisning och kontoavstämningar vid månads- respektive årsbokslut
* Agera utbildningsstöd i affärssystemet Maconomy

Din bakgrund
* Civilekonom eller motsvarande utbildning med minst fem års arbetslivserfarenhet gärna som Controller
* Meriterande är om du har erfarenhet utav att arbeta med projekt och konsultverksamhet
* Ha en förmåga att driva projekt och utveckla relationer och kontakter.
* God förståelse för resultat- och balansräkning.
* Som person är du driven, kommunikativ och med ett brinnande intresse för att utveckla denna funktion. Du är förändringsbenägen och van att leverera hög kvalitet
* Du talar och skriver svenska och engelska flytande

Din ansökan:
BDO samarbetar i denna rekrytering med Human Capital och alla ansökningar och CV's skickas till, med referens TD/1517, så snart som möjligt intervjuer sker löpande. Frågor om tjänsten besvaras utav ansvarig rekryteringskonsult Tobias Danielsson på 08-546 992 60.

På BDO sätter vi medarbetarna främst. Anledningen är enkel, vi ska bli bäst på service och den levereras bäst av våra medarbetare. Därför satsar vi på kompetensutveckling i form av utbildningar och skapar förutsättningar för långsiktiga karriärvägar. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi tror att det är vår samlade kompetens och vår kultur som gör att kunderna väljer oss som långsiktig affärspartner, både här i Sverige och internationellt.
BDO:s drivkraft och våra värderingar - vad vi står för, har visat sig framgångsrikt utifrån hur våra kunder upplever oss. För femte året i rad visar Svenskt Kvalitetsindex mätning att vi har branschens nöjdaste kunder.

Vill du vara med och utveckla branschens bästa leverans och största kundupplevelse?

BDO är rankad som nummer ett när det gäller kundnöjdhet på den svenska marknaden avseende rådgivning, skatt- och revisionstjänster och är ett av världens ledande företag inom dessa tjänster.

Om BDO: BDO i Sverige har ca 650 anställda på 20 kontor bidrar till den familjära kulturen och att varje medarbetare känner sig sedd. Vi satsar på individuell utveckling och förstår att du måste trivas för att utvecklas och utvecklas för att trivas. Hos BDO involveras i hela kundprocessen vilket ger dig möjlighet att jobba nära våra kunder. Vårt breda tjänsteutbud innebär att vi kan hjälpa kunderna på många plan. Därmed växer både du, ditt team och vi som bolag.

BDO värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv hos våra medarbetare vilket gör det möjligt att kombinera ansvarsfullt arbete med familjeliv och fritid samt möjlighet för återhämtning mellan arbetstoppar. Vi erbjuder dig ett konkurrenskraftigt anställningserbjudande med bland annat ett gediget friskvårdspaket där vi förutom en generös friskvårdspeng även erbjuder dig möjligheten att delta i olika lopp, hälsoundersökningar och massage. Men vi vill ju även ha kul på jobbet och har därför en festkommitté som samordnar både julfest, sommarfest och andra tillställningar med hela regionen.

Översikt

Placering
Stockholm, STHM

Bransch
Finansiella tjänster

Anställningsform
Heltid
Tillsvidare

Karriärnivå
Erfaren (mer än 2 års erfarenhet)